Aς υποθέσουμε ότι περπατάτε σε ένα σκοτεινό απομονωμένο μέρος βράδυ και σας πλησιάζει ένας κακοντυμένος άγνωστος. Πως θα αντιδρούσατε? Θα αντιδρούσατε το ίδιο αν υπήρχε κι άλλος κόσμος γύρω σας? Μήπως θεωρείτε ότι οι μεσογειακοί λαοί είναι πιο εκδηλωτικοί και ενθουσιώδεις από τους βόρειους? Θα απαγορεύατε στην κοπέλα σας ή την αδερφή σας να κυκλοφορεί ντυμένη καλοκαιρινά σε μια αυστηρά μουσουλμανική χώρα? Θεωρείτε ότι οι Γερμανοί είναι αυστηροί και πιο πειθαρχημένοι? Ότι οι Έλληνες είναι τεμπέληδες? Θεωρείτε κάποιες συνοικίες της πόλης που μένετε "κακόφημες" και κάποιες άλλες "καλόφημες"? Αν απαντήσατε "ναι" στις περισσότερες από αυτές τις ερωτήσεις σύμφωνα με τη λογική κάποιων, εύκολα θα μπορούσατε να θεωρηθείτε ρατσιστής. Κοινωνικά ρατσιστής γιατί αποφεύγετε κακοντυμένους ανθρώπους και γιατί θεωρείτε ολόκληρες περιοχές κακόφημες-δηλαδή θεωρείτε ότι οι κάτοικοι των περιοχών αυτών έχουν μεγαλύτερη πιθανότητα να σας κάνουν κακό από ότι οι κάτοικοι άλλων περιοχών, φυλετικά ρατσιστής αφού αποδίδετε ιδιότητες και χαρακτηριστικά σε ολόκληρους λαούς και θεωρείτε ότι τα διαθέτουν σε μεγαλύτερο βαθμό από άλλους λαούς (ασχέτως με το αν τα χαρακτηριστικά αυτά είναι καλά ή κακά).
Το να θεωρηθείτε ρατσιστής είναι μια απλούστευση που κάνουν κάποιοι "ηθικοί" άνθρωποι βασιζόμενοι στο ότι γενικεύετε κάποια χαρακτηριστικά ομάδων ατόμων. Βέβαια οι "ηθικοί" ξεχνούν ότι οι γενικεύσεις αυτές προέρχονται από εμπειρίες των ανθρώπων που τις κάνουν και δεν είναι αυθαίρετες. Οι ίδιοι βέβαια είναι έτοιμοι να κάνουν ακόμα μεγαλύτερες γενικεύσεις όταν είναι να καταδικάσουν κάποιον σαν ρατσιστή. Στο πρώτο link στην αρχή του κειμένου μας ο αρθρογράφος λέει :
"Αφού όμως θα ήταν κωμικό να πούμε ότι οι 21χρονοι έχουν έφεση προς τα εγκλήματα, γιατί δεν είναι κωμικό να λέμε ότι οι Πακιστανοί έχουν έφεση προς τα εγκλήματα ή προς τους βιασμούς; Η απάντηση που προβάλλεται στα κοινωνικά δίκτυα από φίλους φίλων, είναι ότι η έφεση που λέγαμε “είναι απόρροια μιας κοινωνίας όπου η αξία της γυναίκας τοποθετείται αρκετά παρακάτω από την αξία ενός μουλαριού"
Δεν ξέρω που διάβασε αυτές τις απόψεις ο αρθρόγραφος πάντως είναι επίσης κωμικό να απλουστεύει έτσι τα δεδομένα. Πράγματι λοιπόν οι πακιστανοί (αφού ενδεικτικά αναφερόμαστε σε αυτούς) προέρχονται από μια κοινωνία που η γυναίκα θεωρείται κατώτερη σε σχέση με τον άντρα. Αυτό φυσικά δεν κάνει όλους τους Πακιστανούς βιαστές και θα ήταν όντως ρατσιστικό να το υποστηρίξουμε. Ας δούμε όμως και άλλα στοιχεία. Οι πακιστανοί στην Ελλάδα είναι άνθρωποι εξαθλιωμένοι που αναζήτησαν μια καλύτερη μοίρα στο εξωτερικό. Συνήθως έρχονται στην Ελλάδα μόνοι τους χωρίς τις γυναίκες τους - γενικά βλέπουμε πιο συχνά στον δρόμο άντρες πακιστανούς παρά γυναίκες- , πολλοί από αυτούς εισέρχονται παράνομα στη χώρα, πολλοί από αυτούς δεν βρίσκουν δουλειά εδώ και ζουν σε άθλιες συνθήκες στερημένοι από τα πάντα. Δεν είναι λοιπόν λογικό να υπάρχει κάποια επιφύλαξη απεναντί τους? (και δε μιλώ για τον πακιστανό που είναι φιλήσυχος αγρότης στο Πακιστάν αλλά για τον πακιστανό που ήρθε στη Ελλάδα παράνομα) Όχι επιφύλαξη λόγω αίματος αλλά επιφύλαξη λόγω συνθηκών. Μόνο τα μικρά παιδιά και οι ηλίθιοι δεν λαμβάνουν υπόψιν τους τα κοινωνικά δεδομένα και τους πιθανούς κινδύνους όταν συναναστρέφονται κοινωνικά. Είναι κοινωνικός ρατσισμός να λέμε σε ένα παιδί "μην μιλάς με αγνώστους? "Είναι ρατσισμός να γίνονται επιχειρήσεις από το κράτος για να ελέγξει ανθρώπους που έχουν εισέλθει παράνομα στη χώρα?
Πρόκειται για μια απαράδεκτη απλούστευση! Τώρα το γεγονός ότι μπορεί να υπάρχει αστυνομική βία,το ότι όντως υπάρχει και φυλετικός ρατσισμός στην Ελλάδα όπως και σε όλες τις χώρες, το ότι θα πρέπει να γίνουν κι άλλα μέτρα για την λαθρομετανάστευση, το πιθανό γεγονός η ανακοίνωση της επιχείρησης να χρησιμοποιείται σαν κάλυψη για να παραβλέψουμε την ανακοίνωση νέων οικονομικών μέτρων και πολλά άλλα είναι ΞΕΧΩΡΙΣΤΑ θέματα-ΔΕΝ πρέπει να κάνουμε γενικεύσεις.
Για παράδειγμα δεν ακούστηκε το "πρέπει να γίνουν σεβαστά τα ανθρώπινα δικαιώματα" που είναι αυτονόητο αλλά ακούγεται συνεχώς από τους "ηθικούς " το "πρέπει να σταματήσει ολόκληρη η αστυνομική επιχείρηση ελέγχου των μεταναστών!"
Σε κάθε περίπτωση όμως το να καταγγέλεις το γεγονός ότι το κράτος διεξάγει μια επιχείρηση για τη σύλληψη ατόμων που έχουν εισέλθει παράνομα στην χώρα είναι απαράδεκτο. Οι άνθρωποι που τα ισχυρίζονται αυτά ή δεν έχουν αντίληψη του τι συμβαίνει σήμερα και πως λειτουργεί ένα κράτος, ή είναι επιλεκτικά ανθρωπιστές και νοιάζονται μόνο για τους ξένους που αποφασίζουν να έρθουν στην Ελλάδα και όχι για τις συνέπειες που έχει η παραμονή τους εδώ (τόσο για τους ίδιους όσο και για τους Έλληνες) με τις υπάρχουσες κοινωνικές, πολιτικές και οικονομικές συνθήκες.Υπάρχει επίσης η πιθανότητα οι άνθρωποι αυτοί να εξυπηρετούν ξένα συμφέροντα ή να είναι τυφλά προσκολημμένοι σε πολιτικές ιδεολογίες των οποίων δεν έχουν καταλάβει το νοήμα αλλά και το πλαίσιο της σωστής εφαρμογής τους. Τέλος πολλοί άνθρωποι από αυτούς ίσως κάνουν την γενίκευση ότι επανάσταση και αντίδραση είναι κάθε τι που πάει κόντρα στο κράτος άκριτα και έτσι επιλέγουν να ξεχωρίσουν και να φανούν αντιδραστικοί υποστηρίζοντας τέτοιες απόψεις!
Πρέπει να σταματήσουμε τις γενικεύσεις και να μη θεωρούμε ότι κάθε επιφυλακτική ή διαφορετική στάση μας απέναντι σε όμαδες ατόμων που βασίζεται σε δείγματα γραφής που οι ίδιοι έχουν δώσει είναι ρατσισμός. Το άκριτο μίσος είναι το ίδιο επιλήψιμο και άδικο με την άκριτη ανεκτικότητα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου