. Σκέψου: Ο αντίστροφος ρατσισμός #header-inner img {margin: 0 auto;} #header-inner, .header-inner {text-align:center;} #Header1_headerimg { margin: 0 auto; text-align:center;} #header-inner { background-position: center !important; width: 100% !important; text-align: center; } #header-inner img {margin: 0 auto;} #header-inner, .header-inner {text-align:center;} #Header1_headerimg { margin: 0 auto; text-align:center;}

.

.
Αφορμή για σκέψη!

Πέμπτη 28 Ιουνίου 2012

Ο αντίστροφος ρατσισμός

http://asxoleiastoi.pblogs.gr/2008/07/ti-einai-pragmatika-ratsismos.html#comments



     Όπως γράφει και το παραπάνω άρθρο  ο ρατσισμός είναι η διάκριση απέναντι σε εθνότητες, θρησκεύματα και κοινωνικές ομάδες. Η πιο  διαδεδομένη μορφή ρατσισμού είναι ο φυλετικός ρατσισμός  (ράτσα=φυλή)  που βασίζεται στην αυθαίρετη πίστη ότι κάποια έθνη είναι χειρότερα από 
άλλα, λόγω γενετικών χαρακτηριστικών -Θεωρία που βέβαια είναι εντελώς ανυπόστατη καθώς διαφορετικά γενετικά χαρακτηριστικά που είναι κοινά σε ολόκληρους πληθυσμούς σημαίνει  ότι οι πληθυσμοί αυτοί έχουν διαφορετικό DNA από τους υπόλοιπους ανθρώπους (γενετικός κώδικας γονιδίων). Διαφορετικό DNA όμως σημαίνει και αδυναμία αναπαραγωγής  -πχ η διαφορά ανθρώπων χιμπαντζήδων είναι 1,6% του DNA μόνο (http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%86%CE%BD%CE%B8%CF%81%CF%89%CF%80%CE%BF%CF%82)- (Τα άλογα και τα γαϊδούρια είναι διαφορετικά είδη  που μπορούν να αναπαραχθούν αλλά οι απόγονοι τους λέγονται μουλάρια και τα μουλάρια δεν μπορούν να δώσουν απογόνους είναι στείρα εκτός από εξαιρετικά σπάνιες περιπτώσεις αυτό οφείλεται στο ότι έχουν διαφορετικό γονιδίωμα-αντίθετα οι τίγρεις και τα λιοντάρια  που έχουν ίδιο γονιδίωμα αν και διαφορετικά είδη μπορούν να αναπαραχθούν και να δώσουν γόνιμους απογόνους -http://en.wikipedia.org/wiki/Liger
        Σίγουρα λοιπόν ο ρατσισμός είναι ανυπόστατος  και αυτό  δεν χρήζει περαιτέρω ανάλυσης. Όμως στην Ελλάδα όπου κάθε τι διαστρεβλώνεται και παραμορφώνεται  πολλές συμπεριφορές συγχέονται (υστερόβουλα(;) )  με τον ρατσισμό. Πολλοί άνθρωποι για παράδειγμα φωνάζουν και διαμαρτύρονται για τους μετανάστες. Σίγουρα ανάμεσα σε αυτούς βρίσκονται και πραγματικοί ρατσιστές -δε νομίζω να το αρνείται κανείς αυτό-  όμως οι περισσότεροι είναι απλά άνθρωποι που νιώθουν φόβο από την εγκληματικότητα που συνδέεται με τους μετανάστες. 
   Είναι όμως  ειλικρινές να λέμε ότι η εγκληματικότητα συνδέεται με τους μετανάστες;  Στους παρακάτω συνδέσμους βλέπουμε στατιστικά στοιχεία για την εγκληματικότητα το 2009 αλλά και το 2011 -δηλαδή πριν αλλά και κατά τη διάρκεια της  οικονομικής κρίσης - http://www.eglimatikotita.gr/2009/10/2009.html ,http://www.tovima.gr/society/article/?aid=448460 . Αυτό που παρατηρούμε είναι ότι όντως το ποσοστό συμμετοχής των αλλοδαπών στα  εγκλήματα είναι δυσανάλογα μεγάλο σε σχέση με το ποσοστό συμμετοχής  τους στον πληθυσμό της χώρας.(http://www.i-live.gr/news-allodapoi-ellada-eurostat/)  Δηλαδή το  8,3% του πληθυσμού  (στοιχεία 2010-άντε να είναι λίγο μεγαλύτερο τώρα) έχει συμμετοχή σε διάφορα εγκλήματα που κυμαίνεται από 29%-45% και μάλιστα τα στοιχεία  αυτά αφορούν την εποχή μας που είναι εποχή κρίσης και που και η ντόπια εγκληματικότητα είναι φυσικό να έχει αυξηθεί πολύ! Αν κοιτάξουμε τον πρώτο σύνδεσμο που αφορά στοιχεία του 2009 θα δούμε ότι το 8,3% του πληθυσμού -οι αλλοδαποί δηλαδή- έχουν την πρωτοκαθεδρία σε σχέση με τους ντόπιους εγκληματίες σε πολλά εγκλήματα.  Επομένως οι αριθμοί δικαιώνουν  αυτούς που λένε ότι ένα μεγάλο ποσοστό της εγκληματικότητας συνδέεται με τους μετανάστες. Για ακόμα μια φορά όμως  δηλώνουμε ότι αυτό δε συμβαίνει επειδή οι άνθρωποι αυτοί είναι εγκληματίες εκ φύσεως, βίαιοι κλπ όπως  θα υποστήριζε ο ρατσισμός. Είναι φτωχοί άνθρωποι, άτομα με ελλιπή παιδεία  και βέβαια ανάμεσα τους υπάρχουν και άτομα με εγκληματική φύση όπως υπάρχουν σε όλες τις κοινωνίες.
       Εδώ όμως βρίσκεται και η ένσταση μας. Οι άνθρωποι που υπομένουν αυτή την εγκληματικότητα ( τα θύματα ή τα υποψήφια θύματα) δεν είναι αναγκασμένοι να  κάτσουν να σκεφτούν για ποιο λόγο την υπομένουν. Δεν είναι όλοι μορφωμένοι, προβληματισμένοι και ίσως και η καθημερινότητα τους, πόσο μάλιστα όταν αυτή συνδέεται με το φόβο της εγκληματικότητας, δεν τους αφήνει να φιλοσοφήσουν  το γιατί συμβαίνει αυτό που συμβαίνει. Οι περισσότεροι από αυτούς τους ανθρώπους βλέπουν το προφανές: Ότι  δηλαδή άνθρωποι που έχουν εισέλθει στην χώρα παράνομα -χωρίς δηλαδή τα σχετικά έγγραφα, καταργώντας κάθε έννοια εθνικής αυτοκυριαρχίας- προστίθενται σε μεγάλα ποσοστά στην ντόπια εγκληματικότητα. (Τώρα αν αυτό οφείλεται στο ότι το κράτος δε λειτουργεί σωστά , έχει υπογράψει λάθος συνθήκες που ευνοούν το φαινόμενο κλπ είναι άλλο θέμα) Οπότε ζητάνε και το προφανές: Να εφαρμοστούν οι νόμοι και να φύγουν οι ξένοι που ήρθαν παράνομα- να δουλέψει δηλαδή σωστά το κράτος. Κι όμως πολλοί κατηγορούν αυτούς τους ανθρώπους για ρατσισμό! 
     Και αυτό είναι η στρέβλωση της όλης υπόθεσης. Προσωπικά δεν έχω δει πχ οργανωμένους κάτοικους του Αγ. Παντελέημονα σαν περιοχή, να βγαίνουν και να κυνηγούν μετανάστες στους δρόμους -μόνο εθνικιστικές/ρατσιστικές  οργανώσεις που εκμεταλλεύονται την κατάσταση και είναι καταδικαστέες. Τι σχέση είχε δηλαδή  η γιαγιά που μένει στον Αγ. Παντελεήμονα,  με τους Πακιστανούς ή τους Αφγανούς για να την κατηγορήσουμε ότι ήταν ρατσίστρια από πριν; Αμφιβάλλω αν πριν από μερικά χρόνια γνώριζε καν την ύπαρξη αυτών των λαών! Ο φόβος είναι αυτός που κάνει αυτούς τους ανθρώπους να θέλουν να διώξουν τους παράνομους ξένους από κοντά τους. Βέβαια ο φόβος είναι ανεξέλεγκτος -αλλιώς  δε θα ήταν φόβος!-έτσι  πολλές φορές κατηγορούνται και άτομα αλλοδαποί που όντως δεν έχουν βλάψει κανέναν. Το θέμα όμως είναι ότι αυτό γίνεται γιατί όπως είδαμε από τις στατιστικές ο φόβος είναι  βάσιμος.(Όλοι μας είμαστε ως ένα βαθμό επιφυλακτικοί με έναν άγνωστο που θα έρθει σπίτι μας ,δεν θα φοβούνται το  ίδιο 'η και περισσότερο  αυτοί που βλέπουν άτομα να διαπράττονται  εγκλήματα σε καθημερινή βάση;) Το να ζητάς λοιπόν να φύγουν  οι παράνομοι μετανάστες όταν έχεις βάσιμους φόβους και αντιμετωπίζεις προβλήματα στην καθημερινότητα σου από αυτούς, έχει ένα άλλοθι και σίγουρα δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ρατσισμός. Δεν υποστηρίζουμε ότι είναι λογικό το να γενικεύεις το φόβο σου αλλά είναι όμως μια ανθρώπινη αντίδραση- το να βγαίνεις να τους χτυπάς στον δρόμο και να ισχυρίζεσαι ότι είσαι καλύτερος από όλες τις φυλές σίγουρα δεν είναι ανθρώπινο!
      Όταν λοιπόν βγαίνουν διάφοροι  "ανθρωπιστές" και κατηγορούν τον απλό κόσμο για ρατσισμό υποστηρίζοντας παράλληλα  τους μετανάστες,  για μένα δρουν εγκληματικά. Και αυτό γιατί ουσιαστικά πολώνουν την κατάσταση που έτσι κι αλλιώς είναι προβληματική  και πεισμώνουν τον κόσμο που όντως αντιμετωπίζει πρόβλημα, ο οποίος  πλέον  αρχίζει να θεωρεί ότι σύμφωνα με όσα του προσάπτουν οι ..."ανθρωπιστές"   ότι όντως ρατσισμός είναι να θες να φύγουν οι μετανάστες επειδή δημιουργούν προβλήματα. Επόμενο είναι λοιπόν πολλοί από τους ανθρώπους αυτούς όταν δέχονται αυτή την συκοφαντική ουσιαστικά επίθεση, είτε επειδή έχουν ελλιπή παιδεία είτε από πείσμα και αγανάκτηση για το γεγονός ότι και υπομένουν προβλήματα και κατηγορούνται ως ρατσιστές, να αντιδρούν και να ταυτίζονται με την έννοια του ρατσισμού. Να λένε δηλαδή "ε ναι είμαι ρατσιστής" και εκεί πλεον δίνεται χώρος για να αναλάβουν δράση  οι επαγγελματίες/ γνήσιοι ρατσιστές  όπως δυστυχώς παρατηρούμε να συμβαίνει σήμερα και μάλιστα με το άλλοθι της δημοκρατικής αποδοχής τους από τον απλό κόσμο.
            Ηχηρό παράδειγμα τέτοιας συμπεριφοράς ήταν ότι πολλοί τέτοιοι "ανθρωπιστές" καταδίκασαν (http://www.left.gr/article.php?id=2191) καταδίκασαν τον άνθρωπο που πυροβόλησε και σκότωσε αλλοδαπό διαρρήκτη στη γνωστή υπόθεση στην Παιανία. Άμα δείτε στην ανακοίνωση η πράξη ονομάζεται "δολοφονία" -1ον χωρίς να έχει γίνει καν δίκη! και 2ον αγνοώντας  (σκοπίμως(;) )  ότι  δολοφονία σημαίνει ότι σκοτώνεις κάποιον με δόλο, το έχεις προμελετήσει κλπ...ε δε νομίζω ο τύπος να καθόταν στο σπίτι του και να έλεγε "άντε να μπει κανένας αλλοδαπός διαρρήκτης να τον σκοτώσω!" ουσιαστικά αν δεν έμπαινε κάποιος στο σπίτι του εκείνη τη μέρα κανείς δεν θα είχε σκοτωθεί! Επίσης πολλοί καταδίκασαν και την τοπική κοινότητα  που συμπαραστάθηκε στο νεαρό που σκότωσε τον διαρρήκτη. Η συμπαράσταση δεν έγινε ως προς την πράξη του φόνου κατά τη γνώμη μου  αλλά στο γεγονός ότι από μια άτυχη στιγμή ένας νέος άνθρωπος που δεν είχε δώσει δικαιώματα έγινε φονιάς. Η τοπική κοινωνία δεν είπε δηλαδή "μπράβο σκότωνε κι άλλους" αλλά "σου συμπαραστεκόμαστε γιατί ξέρουμε ότι δεν είσαι εγκληματίας  και σκότωσες χωρίς να το θες". Αν τώρα κάποιοι στηρίζουν το φόνο αυτό είναι όντως κατακριτέο αλλά δεν νομίζω να χαρακτηρίζει μια ολόκληρη κοινότητα αυτός ο τρόπος σκέψης -το να το υποστηρίζουμε αυτό θα ήταν όντως ρατσιστικό!
             Για αυτό και μιλάω για αντίστροφο ρατσισμό στην Ελλάδα! Πλέον έχουμε περάσει σε μια φάση όπου  τα θύματα θεωρούνται θύτες, όπου όποιος είναι αδύναμος ή φτωχότερος θεωρείται  a priori και ηθικότερος και αδικημένος,  και   δικαιούται να παραβιάσει τον νόμο, ενώ αυτός που βρίσκεται ακόμα και στο μόλις αμέσως επόμενο ανώτερο κοινωνικό/ταξικό  επίπεδο δεν μπορεί και θεωρείται ανήθικος και παράνομος. Ρατσισμός είναι να θεωρείς κάποιον κατώτερο λόγω της καταγωγής του αλλά είναι επίσης ρατσισμός να θεωρείς ότι κάποιος επειδή είναι πιο φτωχός έχει δικαιώματα λόγω της ανάγκης που έχει, να προβαίνει σε παράνομες πράξεις και να μην τιμωρείται. Επίσης πρέπει να επισημάνουμε ότι όλη η αυτή υποστήριξη στην Ελλάδα αφορά κυρίως μετανάστες και όχι Έλληνες που μπορεί να βρίσκονται στην ίδια  κατάσταση με αυτούς .Ξέρουμε τα γεγονότα της "Υπατίας " http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=244477 γιατί έγινε τόσος ντόρος για μια 300αριά μετανάστες που ζητούσαν άσυλο με το ζόρι και δεν οργανώθηκε και κάτι παρόμοιο για 300 πχ Έλληνες άστεγους που θα ζητούσαν κι αυτοί να μείνουν για λίγο καιρό στην νομική σχολή; Ρατσισμός δεν είναι και αυτό;
                 Χρέος  ενός ανθρωπιστή είναι να φέρνει κοντά τις αντιμαχόμενες πλευρές  και όχι να καταδικάζει τη μια για δίκαιες αντιδράσεις  και να   χαϊδεύει την άλλη. Διαφορετικά απλώς διογκώνει το πρόβλημα. Τέλος ο ανθρωπισμός δεν είναι επιλεκτικός και πρέπει  να νέμεται ισάξια σε όλους. Ο αντίστροφος ρατσισμός που υπάρχει στην Ελλάδα είναι μια στρεβλωμένη και επικίνδυνη κατάσταση και πρέπει να   σταματήσει. 
                        Διευκρινίζω ότι η  ανακοίνωση-σύνδεσμος  μπορεί να είναι από συγκεκριμένο κόμμα που  δεν το καταδικάζω στο σύνολο του, αλλά θεωρώ ότι αδικεί τον εαυτό του προβαίνοντας σε τέτοιες ανακοινώσεις και υποκύπτει  στις συνιστώσες του που ευνοούν τέτοιες συμπεριφορές.
                         Τέλος να ευχαριστήσω τον   φίλο   Elia για μια παρατήρηση του σχετικά με τον τρόπο εγγραφής των τίτλων των αναρτήσεων στο  blog. To  άρθρο αυτό είναι το πρώτο που γράφεται σύμφωνα με αυτόν τον τρόπο! 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου